עמוד חסימה מאסיבי מברזל מגלוון בקוטר 6 צול להתקנה בבטון כמחסום או כעמוד למניעת חניה
עמוד חסימה מברזל בקוטר 6 צול הנה גם עמוד דיזינגוף הנו, ככל הנראה, עמוד החסימה הנפוץ בישראל. עמוד זה משמש עיריות ומועצות במגוון רחב של מקומות, הן כעמוד למניעת חניה על מדרכות והן כעמוד חסימה למניעת כניסה של כלי רכב לאיזורים שאמורים להיות חופשיים מכלי רכב כגון גנים ציבוריים, רחבות של מבני ציבור וכו'.
קיימות שתי וריאציות של עמוד חסימה 6 צול מברזל:
- להתקנה בבטון.
- עם פלטה להתקנה על משטחים ללא ביטון.
מפרט של המוצר:
שם המוצר | עמוד חסימה 6 צול מברזל מגלוון |
מק"ט | EQ6-84-1LG |
מידות | |
גובה | 89.5 ס"מ |
קוטר | 6 צול ס"מ |
צבע | RAL 7042 |
תוספות אופציונליות |
|
עמוד חסימה מברזל בקוטר 6 צול המיועד להתקנה בבטון עשוי מצינור ברזל מגלוון באורך 85 ס"מ ובעובי דופן משמעותי אשר יחד עם הפרופיל העגול מקנים לו עמידות גבוהה בפני כיפוף. בראש העמוד ישנו כיסוי כיפתי המרותך בריתוך מלא (ולא ב 3 או 4 נקודות כשכל יתר החריץ ממולא במרק).
בתחתית העמוד ישנו קוץ המרותך לעמוד בשני קצותיו ותפקידו ליצור תאחיזה גבוהה של העמוד ביציקת הבטון ולמנוע מהעמוד להישלף מהיציקה.
העמוד עצמו צבוע בצביעה איכותית מאוד בתנור המעניקה לו גימור אסתטי ונאה הנשמר לאורך שנים. העמוד מגיע בצבע RAL 7042.
כפי שציינו קודם, עמוד מחסום 6 צול מברזל מגיע גם בתצורה נוספת: עמוד עם פלטה להתקנה שטוחה – רק עם ברגים, ללא יציקת בטון. זהו העמוד המאסיבי ביותר הנמכר ע"י א.ו.ש אביזרי בטיחות מבין כלל עמודי החסימה הנמכרים על ידינו. במקרה זה העמוד עשוי מצינור בקוטר 6 צול מברזל מגלוון, באורך 65 ס"מ, עליו מרותכת הכיפה. מצידו השני מרותך בסיס העמוד לפלטת ברזל מגלוון מאסיבית במידות של 30 על 30 ס"מ.
גם בתצורת העמוד עם הפלטה, המוצר מגיע בצביעה איכותית בתנור.
עמוד דיזינגוף בקוטר 6 צול הנראה בדף זה מיוצר באופן בלעדי עבור א.ו.ש אביזרי בטיחות ע"פ דרישות מפורטות, בכדי לענות על דרישות לקוחותינו ולספק להם את המוצר הטוב ביותר האפשרי לצרכיהם.
בהזמנות מעל 30 יחידות ניתן לשנות את גובה העמוד וצבעו בהתאם לדרישות הלקוח.
מתי משתמשים בעמוד חסימה 6 צול להתקנה בבטון ומתי נבחר בפלטה?
הבחירה בסוג עמוד המחסום בו נשתמש תלויה במספר גורמים:
- סוג המשטח – במשטח אבן משתלבת רצוי מאוד לבחור בהתקנה עם בטון. אמנם מדובר בקצת יותר עבודה מאשר עיגון של פלטה ע"י ברגים אבל על משטח אבן משתלבת מומלץ לבצע התקנה ע"י פינוי של מספר אבנים, חפירה לעומק של כ 25 – 30 ס"מ וביטון העמוד. התקנה שכזו תבטיח עמוד יציב וחזק לאורך זמן.
- על גבי משטח בטון אין אופציה להתקנה עם בטון שכן זו מחייבת חציבה משמעותית ומאוד יקרה בבטון הקיים. כאן נוכל להסתפק בהתקנה של עמוד מחסום 6 צול עם פלטה ולעגנו בעזרת ברגים.
- כאשר המדובר במשטח אספלט ניתן לבחור בכל אחד משני אופני ההתקנה. התקנה של עמוד החסימה בבטון תחייב חציבה באספלט. פעולת החציבה זו יכולה להסתיים תוך דקות אחדות במקרה של אספלט רך ודק או להמשך כעשרים דקות לעמוד במקרה של אספלט עבה וקשה במיוחד. במשטחי אספלט ניתן גם לבחור בעמוד עם פלטה להתקנה ע"י ברגים. תקנה עם ברגים תהיה מעט פחות חזקה אך יש לה יתרונות לא מועטים בשימוש ארוך טווח כגון פחות נזק למשטח במקרה של התנגשות כלי רכב בעמוד.
- כאשר עומק הקרקע מוגבל, למשל מעל חניון תת קרקעי, לא ניתן לחפור לעומק הרצוי. במקומות עם מאפיינים כאלה, מומלץ להשתמש בעמוד חסימה 6 צול עם פלטה המותקן על גבי המשטח העליון ללא חפירה כלל.

יתרונות של עמוד חסימה מברזל 6 צול
- עמוד חזק ומאסיבי אשר בוודאות גבוהה יגרום נזק לרכב הפוגע.
- אינו נעקר בקלות, בפרט בהתקנה ביציקת בטון.
- מרתיע נהגים מלנסות ולדרוס את העמוד, משמעותית יותר מאשר במקרה של עמוד גמיש למשל ועל כן אפקטיבי ביותר כעמוד למניעת חניה על המדרכה או באיזורים אסורים לחניה בחניון.
- ניתן לחבר לעמוד שרשרת ברזל באמצעות ריתוך.
- ניתן להדביק על העמוד מחזירי אור המבליטים אותו בשעות החשיכה.
- מוצר פשוט שאינו דורש תחזוקה, אינו מחליד.
- למוצר זה משך חיים ארוך מאוד בתנאי שיוצר מחומרים איכותיים ובאופן מקצועי.
היכן משתמשים
ישנם שימושים רבים לעמוד חסימה 6 צול מברזל מגלוון כאשר המשותף לרובם הוא מניעת חניה ומניעת כניסה של כלי רכב לאיזור מסויים. נזכיר בקצרה כמה מהם:
- מניעת כניסה של כלי רכב לאיזורים מתוחמים כגון גנים ציבוריים, מרכזים מסחריים, רחבות לפני מוסדות ציבור, שמורות טבע וכו'. חשוב לציין כי במקרים אלה מומלץ שלא לחסום באופן קבוע את הגישה לכלי רכב ורצוי להשתמש בעמוד חסימה נשלף אחד לפחות מברזל כדי לאפשר מעבר כלי רכב בעת הצורך.
- מניעת חניה על המדרכה – בערים רבות בהן מצוקת חניה ישנה בעיה של כלי רכב החונים על המדרכה ואינם מאפשרים בה מעבר של הולכי רגל. התקנה של עמודי חסימה מברזל בחלקה של המדרכה הקרוב לשפת הכביש מונע את התופעה ותורם לבטיחות בדרכים ובפרט לזו של הולכי הרגל.
- מניעת חניה במקומות שאינם מיועדים לחניה בחניון כגון לאורך נתיב הכניסה לחניון.
- מניעת חניית כלי רכב מול כניסה לבית או מול פח האשפה של הבניין באופן שמונע את ריקונו.

כיצד מתקינים עמוד חסימה מברזל 6 צול באספלט או אבן משלבת?
- באבן משתלבת – פנה מספר אבנים שיאפשרו לך לחפור בור בעומק של כ 25 ס"מ. באספלט – חצוב באספלט בור בצורת עיגול מעט יותר גדול מקוטר העמוד. המשך את החפירה בעזרת את צר עד לעומק של 25 עד 30 ס"מ.
- הצב אבן בתחתית הבור כך שלאחר שיקוע העמוד, הוא לא ידע באדמה, אלא יעצר באבן.
- הכן בטון בכמות הדרושה למילוי הבור, רצוי להשתמש בתערובת בטון מוכן.
- צק את הבטון לתוך הבור, עד 5 ס"מ מתחת לשפת הבור.
- הכנס את העמוד לבור, יישר אותו וקבע את גובהו בהתאם ליתר העמודים.
- השלם חוסרים בבטון בכדי שהבטון בבור יגיע לגובה המשטח.
- יישר את הבטון, נקה שאריות בטון מהמשטח.