עמוד גמיש 6 צול לחסימה ומניעת חניה בחניונים, מפעלים, בסביבה העירונית, במבני ציבור ובתי מגורים משותפים
עמוד 6 צול גמיש הנו עמוד חסימה המיועד לאפשר חסימה של אזורים ומניעת חניה. בניגוד למוצרים מקבילים העשויים מברזל, המוצר המוצג בדף זה הנו בעל תכונות גמישות המאפשרות לו להתקפל בעת דריסה ולשוב למצבו המקורי לאחר מכן. עמוד גמיש בקוטר 6 צול מיוצר מפוליאוריטן באיכות גבוהה המיועד לתנאי מזג האויר הישראלי ונועד לשמש לאורך זמן. עמוד גמיש בקוטר 6 צול מיועד לחסימה בחניונים, מבני ציבור, בסביבה האורבנית, מפעלים וכניסות לבתי מגורים. בניגוד לעמודי חסימה מברזל בקוטר 6 צול, יתרונו הגדול ביותר הוא תרכובת הפוליאוריטן ממנה עשוי העמוד. תרכובת זו יחסית קשיחה ומונעת מכלי רכב פרטיים מלעבור את העמוד ע"י כיפופו מבלי להינזק. במקביל, אם כבר כלי רכב התנגש בעמוד בעוצמה, העמוד יתכפוף ולאחר מכן יחזור למצבו המקורי מבלי לגרום לנזק למשטח בו הוא מותקן. לעומתו, עמוד ברזל בקוטר 6" - כאשר כלי רכב מתנגש בו בעוצמה (ולחילופין, אם רכב כבד מתנגש בו, גם במהירות איטית) עמוד הברזל ייעקר ממקומות וירים יחד עם יציקת הבטון שבבסיסו את האבן המשתלבת או האספלט בה נוצק העמוד. מצב זה מצריך תיקון יקר ועתיר עבודה, מה שכאמור לא קורה בעמוד הגמיש בקוטר 6".
טבלת נתונים ומימדים של עמוד גמיש 6 צול
מק"ט | EQI1060 |
תיאור המוצר | עמוד חסימה גמיש בקוטר 6 צול בעל כיפה מעוגלת. בתחתית העמוד טבעות לביטון. בראש העמוד מגרעת ברוחב 50 מ"מ לסרט מחזיר אור. |
אורך כללי | 780 מ"מ |
קוטר חיצוני | 6 צול (כ 16 ס"מ) |
עובי דופן | 6.3 מ"מ |
חומר | פוליאוריטן |
צבע | RAL7039 (אפור), RAL7042 (אפור בהיר), RAL 7047 (אפור בהיר בהיר). ניתן לקבל כל צבע מפלטת RAL בהזמנה כמותית. |
נראות | נותן להוסיף מחזיר אור בראש העמוד במגרעת הייעודית. |
התקנה | ביציקת בטון, 18 ס"מ מתחת לפני הקרקע, 60 ס"מ מעל פני הקרקע. |
תקנים | תואם לתקן נגישות 1918 חלק 2 בפרמטרים קוטר העמוד, גובה העמוד, מיקום מחזיר אור במגרעת. |
יתרונות
- מונע או מצמצם נזק לרכב: מתקפל במקרה שרכב מתנגש בו בעוצמה. אינו שורט את הצבע כמו עמודים מברזל.
- אינו קל לדריסה: בעל דפנות עבות ומיוצר מתרכובת שאינה מאפשרת דריסה של העמוד רק כדי לחנות.
- מונע נזק לתשתית: במקרה של דריסת העמוד, העמוד מתקפל וחוזר למקומו מבלי לגרום נזק לתשתית עליה הוא הותקן. זאת בניגוד לעמוד חסימה קשיח מבוטן אשר במקרה דריסה יוצא ממקומו, גורם נזק לתשתית עליה הוא מותקן ומחייב תיקון יקר.
- אסתטי.
- משתלב בסביבה: נראה זהה לעמודי חסימה 6 צול מברזל. נהגים לא יקחו את הסיכון להתנגש בעמוד.
- חסכוני: לא חייבים לתחם את כל האזור בעמודי חסימה 6 צול גמישים. ניתן לשילוב בתוך שורת עמודי ברזל זהים.
- התקנה פשוטה: התקנה בבטון, כמו עמוד חסימה 6 צול מברזל. לא נדרשים ידע או כלים מיוחדים.
שימושים במוצר
עיריות וחברות ניהול מבנים רבות עושות שימוש במוצר במקום שימוש בעמודי חסימה 6" מברזל. אמנם העלויות הראשוניות של העמוד גבוהות יותר מאלה של עמוד חסימה 6" מברזל אולם לאחר הפעם הראשונה בה נעקר עמוד הברזל ממקומות ויש להתקינו מחדש ועיתים אף להחליף אותו בעמוד חדש, התחשיב כבר נוטה לכיוון העמוד הגמיש אשר, כאמור, אינו נעקר לאחר דריסה.
שימוש נוסף מקובל לעמוד זה הוא במפעלים בהם כלי רכב ומלגזות בפרט פוגעות בעמודי הברזל לעיתים קרובות ומוציאות אותם ממקומם. שימוש בעמוד חסימה גמיש יאפשר את ספיגת ההתנגשות מבלי שהעמוד ייעקר ממקומו.
בנוסף, עמוד חסימה 6 צול גמיש יכול להחליף כל עמוד חסימה 6 צול מברזל. הוא מצמצם את הנזק בעת פגיעת כלי רכב, רוכבי אופניים והולכי רגל.
השוואה בין עמוד 6 צול גמיש ובין עמודי חסימה אחרים:
עמוד חסימה 6 צול גמיש הנו מוצר חדש ממשפחת עמודי החסימה אך הנו בעל שילוב מאפיינים ייחודי שאינו קיים בשום מוצר אחר במשפחה זו. ערכנו עבורכם השוואה זריזה בין סוגי עמודי החסימה:
עמוד גמיש כתום "נחום תקום" |
נראות: צבע כתום בולט |
מחזיר אור: 2-4 מחזירי אור בהתאם לגובה העמוד |
מניעת חניה: אינו מונע חניה |
נזק לרכב בהתנגשות: אין נזק |
נזק למשטח בהתנגשות: אין נזק |
השתלבות בסביבה: בולט |
התקנה: 3 ברגים |
עמוד חסימה 6 צול גמיש |
נראות: צבע אפור / שחור |
מחזיר אור: מחזיר אור אחד בראש העמוד |
מניעת חניה: מונע חניה |
נזק לרכב בהתנגשות: אין נזק / נזק קל |
נזק למשטח בהתנגשות: אין נזק |
השתלבות בסביבה: משתלב |
התקנה: ביטון |
עמוד חסימה מברזל 6 צול |
נראות: אפור / שחור |
מחזיר אור: ניתן להוסיף מחזירי אור לפי הצורך |
מניעת חניה: מונע חניה |
נזק לרכב בהתנגשות: עשוי להגרם נזק |
נזק למשטח בהתנגשות: עשוי להגרם |
השתלבות בסביבה: משתלב |
התקנה: בביטון |