שימוש במעבר כבל להגנה על כבלי טעינה לרכב חשמלי מקטן את הסיכון לתאונות
המעבר לרכב חשמלי מקטין את הוצאות הדלק ותורם לסביבה. צרכני הרכב בישראל מאמצים את החידוש בשתי ידים וקונים יותר ויותר רכבים חשמליים.
טעינת רכב חשמלי מתבצעת בדרך כלל בשעות הלילה.
ישנם ארבעה סוגים של עמדות טעינה הנבדלות ביניהן בקצב הטעינה ובסוג תשתית החשמל הנדרשת לצורך הפעלתם. המשותף לכולם הוא קיומו של כבל חשמל, בהספק גבוה, הפרוש מהמטען ועל לנקודת כניסת החשמל לרכב.
הבעיה עמה מתמודדים בעלי רכבים הטוענים את רכבם באמצעות כבל טעינה היא החשש מהתחשמלות ונזקים אחרים שעלולים להגרם לעוברי אורח מכבל הטעינה החשמלי. נסקור כאן פיתרון יעיל בדמות מעבר כבל ייעודי המצמצם סיכונים אלה למינימום.
הסיכונים בטעינה של רכב חשמלי בעמדות טעינה
טעינה של רכבים חשמליים מתבצעת הן בעמדות טעינה בשטחים ציבוריים, הן בחניונים של מקומות עבודה ובתים משותפים והן ברחוב מול הבית בעזרת כבל היוצא משקע של בעל הרכב. ישנן עמדות טעינה בהן כבל הטעינה קצר ומיועד לטעון רכב החונה בצמוד לעמדה. אולם, במקרים רבים טעינת הרכב מתבצעת ע"י הנחת כבל טעינה על הרצפה, עד לרכב, לעיתים למרחק של מעל 10 מטר.
לא קשה לנחש כי פרישת כבל חשמלי בהספק גבוה בשטח ציבורי למשך שעות ארוכות וללא פיקוח (שעות הלילה, בעל הרכב ישן בעת שמתבצעת טעינה) היא פעולה מסוכנת, עם פוטנציאל לתאונות. הסיכון גדול במיוחד בעת טעינת רכב ברחוב, כאשר הכבלים פרושים לרוחב מדרכה עליה נעים הולכי רגל.
- הולך רגל עלול להכשל על הכבל, ליפול ולהפצע.
- קריעה או חשיפה של חלק מהכבל יובילו להתחשמלות של הולך רגל.
בנוסף קיים סיכון לא רע שיקרו גם נזקים פחות קשים כגון:
- מעיכה או קריעה של כבל הטעינה המחייבת את החלפתו בחדש.
- משיכה של הכבל ושבירת תקע הטעינה ברכב המצריכה תיקון יקר.
כמובן שעלולים לקרות עוד נזקים אבל העיקרון מובן.
שימוש במעבר כבל להגנה על כבלי טעינה לרכב חשמלי
שימוש במעבר כבל דרכו יעברו כבלי הטעינה הוא דרך יעילה להפחית את הסיכון הנובע מפרישת כבלים בשטח ציבורי. מעבר כבל מגן על הכבל ויוצר שכבר הגנה מאסיבית בינו לבין הולכי הרגל או כלי רכב אחרים הנעים באותו מקום. בנוסף, אם ישנם מספר בעלי רכבים הטוענים את רכבם באותו מקום, מעבר כבל יאפשר להם לאגד את כבלי ההטענה בצורה אסתטית ונוחה.
יתרונות של מעבר כבל להעברת כבלים להטענת כלי רכב
- מגן על הולכי הרגל, הכבל וכלי רכב נוספים הנעים באותו איזור. מונע התחשמלות, נפילה וכו'.
- מעבר כבל מגיע בצבעים ניגודיים ובולט לעין על רקע בטון, אפסלט או אבן משתלבת.
- מאפשר איגודם של מספר כבלים באופן אסתטי ונוח.
- קל להצבה ולקיפול. מי שמעוניין לקפל את מעבר הכבל בבוקר, בגמר הטעינה יכול לעשות כן ללא קושי וללא צורך בפתיחת ברגים.
- מראה כי נתתם דגש על נושא הבטיחות ומונע טענות של שכנים בנושא זה.
כיצד בוחרים מעבר כבל?
ישנם 3 פרמטרים עיקריים לפיכם תבחרו מעבר כבל:
- מידות הכבלים אותם עליכם להעביר: יש לוודא כי יש מספיק מקום בתעלות הכבלים עבור כל הכבלים אותם עליכם להעביר. אם מדובר ברכב אחד או שניים, ניתן להשתמש במעבר כבל מפלסטיק עם 2 תעלות. למוצר זה 2 תעלות שמידת כל אחת מהן 3.2 על 3.2 ס"מ והן מספיקות לכבלים סטנדרטיים לטעינת רכב.
- כמות התעלות: ככל שמספר התעלות במוצר גדול יותר , כך ניתן להעביר יותר כבלים וכפועל יוצא, להטעין יותר כלי רכב. בבית משותף בו מספר דיירים מטעינים את רכבם ברחוב, ייתכן שיוחלט על שימוש משותף במגן כבל לרכב עם 5 תעלות. יתרון נוסף הגלום בשימוש במוצר מרובה תעלות הוא האפשרות לאגד מספר רב של כבלי טעינה.
- משקל נשיאה: אם מעבר הכבל שלך פרוש לרוחב מדרכה ונושא משקל הולכי רגל ואופניים בלבד, תוכל לבחור במעבר כבל למשקלים קלים. אם מעבר הכבל פרוש לרוחב נתיב נסיעה עליו נעים כלי רכב, מומלץ לבחור במוצר המיועד לעומסים גבוהים.
התקנה
אחד היתרונות המשמעותיים של מעבר כבל של א.ו.ש אביזרי בטיחות הוא היעדר הצורך להתקינו. המוצר מורכב מיחידות מודולאריות המתחברות זו לזו ליצירת מעבר כבל בכל אורך דרוש. בהתאם גם פירוק המעבר הנו קל ופשוט.
בעת הנחת מעבר כבל על הרצפה, נוצרת בליטה בגובה 4.5 עד 7 ס"מ, בהתאם לדגם אותו רכשתם. על מנת לבטל מכשול פוטנציאלי זה, קיימת אפשרות לחצוב במדרכה ולבטן את המעבר במדרכה בגובה אפס. אחד מלקוחותינו התקין בצורה זו ודיווח על שביעות רצון גבוהה.
בהנחת מעבר כבל לרוחב כביש בו נוסעים כלי רכב במהירות העולה על קמ"ש-ים בודדים נוצר סיכון כי המוצר יפריע לבלימת חרום ברכב או יפתיע את הנהג. במידה שאתם עושים כן, חשוב להציב שילוט אזהרה לנהגים ולהולכי הרגל. בנוסף יש להוועץ במהנדס תנועה או אחראי בטיחות של אותו אתר מראש.