ריכזנו עבורכם שאלות בנושא מעצור חניה שאנו נשאלים לעיתים קרובות וענינו עליהן
בלימת הרכב במיקום המדוייק בתוך החניה היא נושא שמעלה שאלות רבות. אנו נשאלים שאלות הן במהלך חיפוש הפיתרון ע"י אלו שנתקלו בבעיה ומעוניינים לתת לה מענה והן ע"י אנשים שכבר בחרו במעצור חניה לרכב כפיתרון הרצוי בשבילם ועתה מתלבטים לגבי סוג המעצור, מיקומו, התאמתו ושאלות נוספות.
ריכזנו עבורכם מקבץ שאלות שאנו נשאלים לעיתים קרובות. אם ישנן שאלות נוספות המצריכות תשובה, אתם מוזמנים לכתוב אותן למטה בתגובות ואנו נשתדל לענות עליהן.
הבחירה בסוג המוצר תלויה בצרכים שלך כמשתמש ובתנאים בשטח. סקרנו את ההבדל בין מעצור חניה מגומי ומעצור חניה מפלסטיק בהרחבה בעבר. בעיקרון, מעצור חניה מפלסטיק הוא ארוך יותר, כולל מחזיר אור ומגיע ביחידה אחת. ואילו מעצור חניה מגומי הנו גמיש, עמיד לפגיעה מכאנית וניתן להתקנה על משטחים שאינם ישרים לרבות משטחי כורכר. מי עדיף ולמה? קרא כאן בהרחבה.
כאשר משטח ההתקנה אינו ישר, קיימת עדיפות משמעותית למעצור חניה מגומי. מוצר זה מסתגל לפני המשטח ומצליח להיצמד בצורה טובה, כל עוד השיבושים אינם חריפים מידי. כאשר פני הקרקע אינם ישרים, מעצור חניה מפלסטיק מתעוות ונמתח על מנת להצמד ולעקוב אחרי פני הקרקע. מתיחה זו אינה בריאה ועלולה להוביל לשבר.
התקנת מעצור חניה על גבי שוחת ביוב לא תאפשר פתיחה של השוחה לצורך תחזוקה. במקרה ניתן לשקול שימוש במעצור חניה מגומי. מוצר זה בנוי מ 2 חוליות המתחברות זו לזו. ניתן להציב אותן בחניה ולבדוק האם הצבתן מאפשרת פתיחה של שוחת הביוב ובמקביל תפקוד כמעצור לרכב. במידה שכן, ניתן להתקין את היחידות בנפרד זו מזו. אפשרות נוספת היא שימוש ב2 מעצורי גלגל אשר אורכם 60 ס"מ.
משרד התחבורה קבע בהמלצותיו לתכנון חניה כי המרחק מהקיר אל המעצור (מרחק ברוטו, כולל רוחב המעצור עצמו), יהיה 75 ס"מ. מרחק זה עונה על מידות רכב התכנון כפי שהוגדר ע"י מומחי המשרד בזמנו. אין התיחסות בהמלצות לחניה ברוורס, המצריכה ברוב המקרים מרחק גדול יותר בין הקיר לנקודת עצירת הגלגל. אם מדובר בחניה פרטית אחת, מומלץ לבצע מדידה ע"פ צרכי הנהג והרכב ולבצע את ההתקנה באותו מקום. בחניונים ציבוריים או משותפים אנו ממליצים להצמד להנחיות משרד התחבורה. לקריאת הסקירה המלאה בנושא>>
מעצור חניה מיועד לכלי רכב פרטיים. המוצר אינו מיועד למשאיות ולרכבים מסחריים גדולים. ייתכן כי מעצור חניה יעמוד בעומס חד פעמי של בלימת משאית אולם המוצר אינו מיועד לכך.
רוחב מפתח הגלגלים במרבית כלי הרכב המודרניים נע סביב 1.8 מ', עובדה שבשילוב עם רוחב הצמיג מאפשרת לגעת עם 2 הגלגלים במעצור חניה שאורכו 1.83 מ'. יחד עם זאת, סטיה של הרכב בעת הכניסה לחניה תגרום לגלגל אחד להחטיא את המעצור. המצב טוב יותר כשהמדובר במעצור חניה מפלסטיק שאורכו 1.9 מ'. ניתן לפתור את הבעיה לחלוטין ע"י התקנה של 2 חוליות מעצור החניה מגומי במרווח של כ 20-25 ס"מ ביניהן.
מעצור חניה מגומי מגיע עם הכנה ל 6 ברגים ואילו מעצור חניה מפלסטיק משתמש ב 5 ברגים. בגלל ריבוי הברגים במוצר והתחושה כי המוצר קשיח ויעמוד בהכל, קיימת לעיתים נטיה "לדלג" על בורג אחד או שניים בעת ההתקנה. חשוב לציין כאן כי כספר החורים נקבע ע"י יצרני המעצורים לאחר תכנון קפדני וניסויים בשטח. המלצתינו החד משמעית הנה להתקין את המוצר עם כל הברגים הנדרשים וללא "קיצורי דרך". התקנה נכונה של המוצר תסייע לשמור עליו ולהאריך את חייו.
מעצורי חניה מכל הסוגים מיועדים להתקנה באמצעות ברגי פטנט באורך 10 ס"מ, עם דיבל בקוטר 16 ס"מ. ניתן לרכוש ברגים אלה בא.ו.ש. בהתקנה על משטח בטון ניתן להשתמש בברגי ג'מבו 5/16 לונג (ג'מבו כפול). ברצפת בטון קיימת אפשרות להתקין את המוצר עם מוטות הברגה M12 ועוגנים כימיים, אם כי התקנה זו יקרה ומורכבת. ברגי פטנט באורך 10 ס"מ מגיעים עם ראש חצאית (ששוליו רחבים). יחד עם זאת , בהתקנת מעצור חניה מגומי, ניתן להשתמש בדיסקה לאבטחה נוספת.
מעצור חניה מתאים לחניות מול קיר, מול כלי רכב אחרים, מול נתיב להולכי רגל, מול מדרכות נמוכות או רחבות בגובה פני הכביש (בכניסה לחנות למשל). יש לשים לב כי ישנם מקרים בהם אין להשתמש במעצור חניה כמו למשל בחניה בה קיימת אבן שפה הבולמת את הרכב במקום רצוי או מול דלתות המהוות פתח פינוי במקרה חירום. בהקשר זה מומלץ להציץ בסקירה המקיפה בנושא זה>>