התקנת מראות פנורמיות במרלו"ג למניעת תאונות בין מלגזות
הפניה מממונה הבטיחות של המרלו"ג היתה קצרה: "יש לנו מלגזות והולכי רגל העוסקים בליקוט מוצרים בין המדפים. יש למנוע תאונות. תגיעו לכאן ותייעצו מה הפתרונות האפשריים".
התמונה שנגלתה לעינינו היתה של מרלוג מודרני וגדול עם מדפים עמוסי סחורה היוצרים כ 5 שבילים מקבילים. שבילים אלה נחתכים בתחילתם, בסופם ובמרכזם ע"י רחוב (שביל רחב יותר, נקרא לו רחוב למען הנוחות) הניצב להם ומאפשר בעצם מעבר בין השבילים בכדי לאפשר תנועה יעילה של מלגזות הליקוט.
הבעיה
הבעיה היתה בולטת לעין: היות שהמדפים עמוסי סחורה וחוסמים את שדה הראיה, מלגזן המגיע משביל אינו יכול להבחין במלגזה הנוסעת ברחוב והסיכון לתאונות גדול.
הפיתרון
הפיתרון המתבקש הנו הצבה של מראות פנורמיות בכל צומת בין שביל ורחוב באופן שיאפשר למלגזה הגיעה משביל לראות את המלגזה המגיעה מרחוב.
על אף שהאיזור מקורה וניתן לעשות שימוש במראות פוליקרבונט, הלקוח, לאחר בדיקת הנתונים, העדיף הצבה של מראות פנורמיות אקריליות. הבחירה התבססה על חשיבות חדות התמונה אותה תספק המראה לאורך זמן.
כמה מראות להציב?
קיימים 5 שבילים הנחתכים 3 פעמים ע"י רחובות ויוצרים 10 צמתי T ו- 5 צמתי X. מראה פנורמית מתאימה לספק שדה ראיה יעיל של 90 מעלות , לפיכך צומת T צריך 2 מראות ומוצת X (המורכב מ 2 צמתי T) צריך 4 מראות.
הוחלט יחד עם ממונה הבטיחות כי בשלב ראשון נתעדף מראות לצמתים עמוסים יותר ולכיוון הנסיעה המסוכן יותר על פי ניסיונם בשטח.
היכן להתקין?
הפיתרון המתבקש הנו התקנה של המראות על עמודי המדפים במרלו"ג. בפועל, לאחר בדיקה גילינו כי המראות בולטות לתוך נתיב הנסיעה באופן המסכן אותן ואת המלגזות.
בחלק מהצמתים קיימים עמודי בטון קונסטרוקטיביים ועל כן המראות הותקנו עליהם.
אחד הקירות הפנימיים של המרלו"ג עליו תוכננה התקנה של 3 מראות הסתבר כקיר גבס שאינו מהווה תשתית יציבה להתקנה של מראה. לפיכך הוצבו 3 עמודי ברזל עם פלטה המתחברים לרצפת הבטון של המרלו"ג באמצעות 8 עוגנים. על עמודים אלה הותקנו מראות פנורמיות.