כיצד הפרדנו את נתיב הכניסה לחניון בבית מגורים בעזרת מעצורי חניה
משך העבודה: כ 3 שעות.
מיקום: ראשון לציון.
מהות ההתקנה: יצירת מפריד נתיבים באורך 30 מטר בכניסה לחניון.
רמפת הירידה לחניונים תת קרקעיים הנה, על פי רוב, צרה וכאשר 2 כלי רכב עוברים בה מכיוונים מנוגדים, המרווח הנותר בין כלי הרכב קטן. בכדי לסייע לכלי כלי רכב לשמור על הנתיב המוקצה לו ולא לחרוג לנתיב הנגדי, סימון בצבע על הרצפה אינו מספיק ומומלץ להפריד באופן פיסי בין נתיבי הכניסה והיציאה.
ישנן מספר אפשרויות ליצירה של מפריד נתיבים המתאימות לכניסה לחניון. מלבד האפשרויות אותן מנינו בעמוד בנושא מפרידי נתיבים, ישנה אפשרות לבצע מפריד נתיבים ביציקת בטון אך אפשרות זו יקרה ביחס לאפשרויות האחרות והמפרדה שנוצרת הנה רחבה וגוזלת שטח יקר מנתיבי הנסיעה.
האפשרות המועדפת לעיתים קרובות לטובת יצירת הפרדת הנתיבים הנה שימוש במעצור חניה. יתרונות השימוש במעצור חניה כמפריד נתיבים:
- מוצר עמיד וחזק בעל קצב התבלות איטי.
- בניגוד למפרדת נתיבים מבטון, מפריד נתיבים ממעצור חניה אינו פוגע בגלגלי הרכב.
- מייצר הפרדה פיסית שמקשה לעבור בין הנתיבים.
- עלות למטר הפרדה הנה הנמוכה מבין האופציות הקיימות.
בתמונה ניתן לראות את מפריד הנתיבים שנוצר תוך שימוש בהתקנה רציפה של מעצורי חניה. מעצור החניה בו נעשה שימוש הנו מעצור גומי מאסיבי באורך 1.83 מ'.
מעצורי החניה הותקנו באופן רציף וצמוד זה לזה על מנת להשיג הפרדה רציפה בין הנתיבים.
באיזור של סבכת הניקוז לא הותקן מפריד נתיבים על מנת לאפשר לרמה של הסבכה לטובת ניקוי התעלה ותחזוקה.
דגשים להתקנה:
- יש לוודא כי מפריד הנתיבים אינו מפריע לכלי הרכב לבצע את הפניה מתוך החניון אל הרמפה. במידה שכן, עדיף שלא להתקין את מפריד הנתיבים בסיבוב אלא להסתייע באמצעי אחרים כגון מראה פנורמית בקוטר מתאים שתיתן פיתרון טוב ברוב המקרים.
- לשים לב כי המפריד אינו חוסם את פתח הניקוי ואינו מפריע להרים את הסבכה לצורך ניקוי.
- במידה שקיים שער, יש לבדוק כי מפריד הנתיבים אינו מפריע לפתיחת ולסגירת השער.
- לוודא כי ניתן לבצע קידוח ברמפה ואין חשש לפגיעה באיטום.
חשוב לציין כי מעצור חניה אינו מיועד לשמש כמפריד נתיבים ושימוש במוצר זה להפרדת נתיבים, עלו ליצור בלאי הבא לידי ביטוי בעיקר בקילוף מחזירי האור הטבועים לאורך המוצר.
תוספות ומוצרים משלימים:
ניתן לשלב עמוד גמיש במפריד הנתיבים. הדבר מאפשר הן להבליט את מיקום המפריד לנהג והן להתקין תמרורים על גבי העמודים הגמישים.
בנוסף, במטרה להפחית את מהירות הנסיעה של כלי הרכב היורדים לחניון, ניתן להתקין פסי האטה. הייתרון בשילוב בין פסי האטה מצפריד נתיבים הוא שניתן להציב את פסי ההאטה רק על נתיב הירידה מבלי לחשוש שכלי רכב יעקפו אותו וזאת היות שמפריד הנתיבים מונע מעבר לנתיב הנגדי.